Funderar på babynamn


Eftersom vi inte vet om det är en pojke eller flicka i magen denna gång så sitter jag just nu och fantiserar lite bland babynamn. Det är så otroligt mysigt att fantisera på vad bebisen ska heta, även om det är svårt att bestämma innan den är född. William skulle hetat Casper först men han såg inte ut som någon Casper utan det blev William.
 
Mina favoriter bland tjejnamn:
① Nellie 
② Isabelle
③ Joline
④ Celiné
 
 
Min favoriter bland killnamn:
① Alexander
② Oscar
③ Anton
④ Sebastian
 
Dessa är som sagt mina favoriter för tillfället, men jag har ingen aning om vad Henrik tycker om dessa namn, jag vet dock att han gillar Isabelle till en tjej. Som tur är så behöver vi inte bestämma namn förrän om ca 4 månader förhoppningsvis ☺ Så vi lär ju hinna ändra oss ungefär 100 gånger innan dess. Har ni några speciella favoritnamn till tjej eller kille?
 
Graviditet nr 2 | |
#1 - - Mallan:

Sebastian hade varit givet här om inte min sambo hade hetat det, haha! Fick bli det i andra namn :) Gillar Joline eller ja, egentligen vart alla namn väldigt fina! :)

#2 - - Flisan:

sv: tack :D

fina namn :D

#3 - - jessy:

Spännande :D Fina namn ni har kommit fram till!

- Åh, det kan jag tänka mig haha :)

#4 - - Cassandra Haraldsson:

Så fina namn! :)

#5 - - Johanna Utterberg:

Fina namn!

sv: Härligt! Min dag har också varit bra :)

#6 - - Netti Starby:

När jag väntade min son ville jag ha en flicka som skulle heta Joline men det blev en pojke som heter Dennis istället :-D Kram

#7 - - Days by Johanna:

Fina namn, isabelle hade vi med på vår tjejlista. Och alice :) siri och linnea med och det är vad jag kommer ihåg :)

oscar, axel och hugo hade vi på pojklistan, vi hade fler men har glömt :)

#8 - - MATILDA:

Alexander heter min pojkvän så det tycker jag extra mycket om hehe :D Celiné är superfint och annorlunda!

#9 - - Veronica Möller:

Jag tyckte dom namnen du har skrivit är otroligt fina! Jag tycker Kira är ett jättefint tjejnamn. :)

#10 - - Veronica Möller:

Jag tyckte dom namnen du har skrivit är otroligt fina! Jag tycker Kira är ett jättefint tjejnamn. :)

#11 - - Cissi:

Pojknamn gillar jag verkligen Alexander, men det heter barnens kusin. Och så gillar jag Johan och Harry ;)
Flicknamn har jag massa! Mest lite äldre namn som Annie, Elsa, Julia osv

#12 - - MALIN:

Joline och Alexander är mina favoriter bland dina favoriter! Kram

#13 - - Emelie Andersson:

Så fina namn, dock har vi inte samma ;)

sv: tack så mycket, ja visst är dem snygga :)

#14 - - MADDISENJ.SE:

Så spännande! Tcyker det är jättesvårt med namn faktiskt

#15 - - jessy:

Ha en bra dag :D Kram!

#16 - - Gabriella:

Såå fina namn!!

#17 - - Days by Johanna:

Har ni varit på RUL? Skall ni ta reda på könet? :)

#18 - - Sandra Dahlström:

Jättefina namn! Om jag skulle få en dotter idag skulle jag ge henne namnet Lexie och om jag dock en pojke skulle han få heta Adrian ☺️

#19 - - Emelie Andersson:

sv: Ja det är riktigt surt faktiskt :( känner att jag blev så besviken och väldigt deppig. Det hoppas jag med :) <3

#20 - - Flisan:

sv: åhh tack :D

#21 - - Tove Arvidsson:

Jätte fina namn!!
Jag tycker att denice är ett fint namn!

#22 - - NICOLE:

Å såå roligt med namn, fantastiskt att spåna kring dem :) Av dina namn är Celine & Oscar mina favvosar :)

#23 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Superfina namn på din lista! :D

#24 - - Amanda:

Så mysigt och kul att fundera på bebis namn!! Men så svårt att bestämma kan jag tänka mig.. Jag gillar Isabelle, Celine och Alexander bäst, har själv tänkt på dom namnen, tills när jag väl får barn :)

#25 - - Tilda Barkselius:

Jättefina namn!!

#26 - - Carolina Thoor:

Joline är ett jätte fint namn! Min morbors frus lillebrors frus dotter (haha långt!) heter det. Så vackert! :D

Sv; ja, det är jätte bra att han har kontakt med sina far- och morföräldrar :)

Jaså. Härligt då man har känningar och vad glatt överraskad man måste bli då man får en flicka om man ''vet'' att det kommer att bli en pojke :D

#27 - - Johanna Utterberg:

Hoppas du har en härlig helg! :)

#28 - - Celine:

Haha jag gillar ju Celine ;) Nej men tycker alla namnen är jättesöta!

Upp