Gravidvecka 23

✼ Magen i vecka 23 (22+1), magmåttet är fortfarande 95cm ✼
✼ Barnet: Barnet är ca 27 cm långt mellan huvud och fot och väger ca 465g i början av veckan och ca 550g vid veckans slut. Man kan fortfarande ana skelett och organ genom barnets hud. Dess hörsel förbättras och barnet kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utanför den gravida kvinnans kropp. När ert barn föds kommer det att känna igen era röster på både tonläge och rytm.
 
✼ Mamma: Allteftersom magen växer så påverkas din matsmältning. Du kan uppleva förstoppningsproblem eller halsbränna. Halsbrännan kan lindras om du äter många små mellanmål istället för färre rejäla måltider. En promenad efter maten kan också hjälpa.
 
Kanske kan du nu känna barnets kroppsdelar genom bukväggen, en liten fot eller ett knä? Ligamentet som håller uppe livmodern töjer sig i takt med att livmodern och barnet växer, det kan ibland orsaka obehag i sidan av magen. Obehaget bör försvinna om du vilar - kontakta annars sjukvården.
 
✼ Mina tankar: Lilla bebisen i magen börjar röra sig mer och mer och jag känner flera gånger om dagen hur det bökas runt. Otroligt mysigt men lite jobbigt när min blåsa attackeras hela tiden. Vi har lite smått börjat fundera på babynamn (så otroligt svårt), ni kan läsa en liten lista med våra favorter förtillfället här. Utöver detta så har vi myst utomhus med lilla William och livet flyter på som vanligt. Jag börjar känna att det blir jobbigare i benen om jag är uppe och går/står för mycket på en dag, och vissa dagar är det tufft att komma ur sängen. Men utöver det så har det varit ännu en fantastisk graviditetsvecka som jag njutit av till max ♡
 
Graviditet nr 2 | |
#1 - - blondina:

Men så mysigt hihi :D

sv; Ja älskar ginas träningsleggings, dessa är ett av de snyggaste leggings de fått in på länge :D älskar regnbågsfärgat :P hur mår du? Kra fina du

#2 - - CamillaEsi:

så spännande :D

#3 - - NICOLE:

Härligt att bebisen börjar röra sig mer .D
SV jaa det är så otroligt svårt att äta varmt haha.. nä fy det kan ju bli tokigt för de små :(

#4 - - NICOLE:

SV Hahah jaa fy det kan jag tänka mig!! Mindre roligt alltså :D gäller att alltid ha femmor med sig antar jag när det blir akut på stan tex ;)

Upp