Gravidpingla/mexikanska bolor

✼ Hjärtformade smycket här / silverkedjan här / runda smycket med babyfötter här
Som jag har letat efter dessa smycken! Det är så många gravida som har dessa och jag ville ha ett redan när William låg i magen men det blev inte av att jag köpte något, men nu ska jag beställa hem ett som Henrik får ge mig i försenad morsdagspresent, man får inte vara dum ☺
 
Gravidpinglor eller mexikanska bolor som de också kallas är fina smycken utformade för gravida. Innuti smycket finns en lite xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett svagt plingande ljud när kvinnan rör sig. 
 
Smycket ska bäras så att kulan hänger i höjd med naveln. Från ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen uppfatta ljudet, som det efter födseln känner igen och blir lugn av. Ett tips är därför att hänga smycket på vagnen när man är ute och går eller på sin partner.
Fakta från glammom.se
 
Tips & Shopping | |
#1 - - Days by Johanna:

Gäller vara smart!

Tror vi ha 2timmar till ullared, så inte rent det värsta :)

#2 - - Christina:

Så smart och spännande :D

#3 - - Carolina Thoor:

Smart. Har aldrig hört talas om sådana här smycken förut, men säkert väldigt bra! :)

Sv; det gick jätte bra på klättringen, tack! :D

Jo, jag förstår det. Vad tycker William då? Är det mysigt att få bli storebror snart? :)

#4 - - blondina:

Gud va söta :)

#5 - - Days by Johanna:

söt med busig, men hör åldern till! Tror han behöver förskolan för få lite umgänge och motstånd :)

#6 - - Emma:

Åh vad smart! Har heller aldrig hört talats om det :)

Upp